Recent Posts

lördag 9 januari 2010

Tankar och en önskan om att bli frisk nu!

Hej,

Ja, jag sitter fortfarande och snörvlar, nyser och är tät i näsan med jämna mellanrum ... samtidigt som J är på 30-årsfest :(

När man äntligen fått tummen ur att t o m fixa barnvakt, nä, då är man sjuk så man inte kan gå på fest ... idag har jag varit så tung i huvudet att det nästan känts som att man varit bakfull, vilket bara är acceptabelt när man faktiskt är det!

Jag får drömma mig bort med hur jag vill förändra vardagsrummet istället, till soffan vill jag ha ett nytt överdrag överdrag från Bemz, det här kanske ...

Bild lånad från Bemz.com

Vi har ju soffan Göteborg som är köpt för många år sedan på Ikea, men den är ju inte kvar i sortimentet, så det är verkligen en kanonidé som Bemz har kommit på!

Jag vill även ha ett nytt vitrinskåp, Liatorp och kanske den här matchande TV-bänken från Ikea ...














Bilder lånade från Ikea.


Annars vill jag ha hissgardiner till fönstret i vardagsrummet (som vi har i köket som hänger ihop med vardagsrummet) som man enkelt kan dra upp och ner, för vi har otroligt soligt här på sommaren, kan lätt bli upp till 40 grader en varm dag! Kan inte bestämma mig för om det skall bli likadana som vi har i köket, eller några andra eller om jag faktiskt kanske skall sy egna.

Ja, ja, det blir att fundera vidare ... och samla ihop slantarna till möblerna innan drömmen blir verklighet, shit vad tråkig verkligenhet kan vara ibland ... vill ha nu!!

Ps. Glöm inte att tävla, sista dagen dagen är imorgon! Ds.

Vi hörs!

Kram Frida

4 kommentarer:

Frida sa...

Jag skojar inte, vattenpass är bara en av alla fiffiga saker som finns på iphonen, den är guds gåva till den nya elektroniska världen :P haha.

KRAM och krya på dig.

OlgaA sa...

VA tråkigt att du är sjuk!
Men så roligt att du vill vara med i min utlottning!!! HA r inte hittad länken, men en lott fick du redan! Länkar du senare - återkom gärna!
TAck för trevlig kommentar!
kram Olg@

OlgaA sa...

Ser att länken laddas.. troligen du håll på med det när j ag skrev! HA det gott och krya på dig!

emilia (: sa...

åh va fint det skulle bli! själv håller man på med jerys gamla rum och ska inreda. och fixa iordning

Skicka en kommentar