Recent Posts

tisdag 5 januari 2010

Några barnlediga timmar ...

Hej,

Idag har dottern varit på förskolan och jag och sambon har haft hela fem timmar att bara vara vi ... har inte hänt på urminnes tider! Under hela 2009 så var det faktiskt bara när vi hjälpte några kompisar att flytta och kvällen när J´s företag hade julfest som vi hade barnvakt och gjorde något bara vi (sedan har jag haft barnvakt förutom förskolan om jag behövt göra något när J varit på jobbet så klart).

Detta är något vi måste bli bättre på under 2010 ... tror faktiskt att man måste ta sig tid att bara vara tjej/kille, fru/man, sambo/sambo kalla det var du vill för att vårda förhållandet och vara bra föräldrar. Själv har jag ett stort behov att bara vara mig, Frida, för att orka vara en bra flickvän och speciellt mamma, märker stor skillnad i mitt eget humör de dagar jag fått de där stunderna och de dagar jag inte fått det!!

Så här såg jag ut innan vi åkte till stan:

Linne-Pieces, tröja-Acne, lång cardigan-Gina Tricot, Jeansleggings-KappAhl, halsband-Indiska

Är det intressant att läsa om/se hur en någorlunda ung småbarnsmorsa från Götet klär sig, eller kanske det som gör det intressant eller finns det redan så många modebloggar att det är ointressant.

Lär ju knappast bli dagens outfit varje dag ändå, men vad tycker NI?

På lördag kommer vi faktiskt ha barnvakt och få gå på vår första fest tillsammans utan barn (undantag de två julfesterna på J´s företag) , sedan vi fick barn. Vi har tagit med oss dottern på alla andra fester så får man anpassa sig till hur sent det kan bli osv. Låter kanske som vi är världens festmänniskor som festar en massa fast vi har barn, men så är inte fallet, vi var inte ens det innan vi fick barn, men jag anser att man visst kan ha kvar det mest av sitt gamla liv även om man självklart måste ta hänsyn och anpassa sig.

Några fina bilder från igår när J var ute med dottern och provåkte pulkan.


Nä, nu måste jag ta tag i stöket här hemma, måste vika tvätt, fixa disk, damma, ta undan målargrejer och få fint på köksbordet, fixa med mina ganska trötta och torra växter och en massa annat ... puh!

Vi hörs!

Kram Frida

2 kommentarer:

Frida sa...

Haha nej jag tror inte att vi fridor är byggda för den här ryss-kylan, vi håller oss till värme!

Härligt med tid för bara er, njut! :) kan tänka mig att man uppskattar den tiden extra mycket när det blir att man har barn och annat att tänka på också.
KRAM

Emmas utsikt sa...

Ja och glöm inte tavellisterna! ;)

Tycker vår egentid bara går åt til tråkiga saker, vardagsssysslor. Tänk att få gå på bio en gång!

:)
Emma

Skicka en kommentar