Recent Posts

fredag 22 januari 2010

En award!

Hej,

Svårt att få tummen ur att blogga just nu, har ingen inspiration till inredning alls (jag måste vara sjuk)! Försöker läsa en inredningstidning eller gå in i en inredningsaffär, men den inspirationen tycks bara hålla i sig i typ 5 minuter ... :(

Men däremot läser jag alla Era goa kommentarer och kollar varje dag in hos Er mina favoritbloggisar.

Jag blev jätteglad när jag såg att jag fått en Award från Cath´s Corner med motiveringen "för hennes inredningsinspiration och enkla fina skrivande", tackar och bugar så jättemycket Catharina!



Så här skall man tydligen göra ...

A: Kopiera awarden på er blogg!
B: Länka till personen som gett dig awarden!
C: Berätta 7 intressanta fakta om dig själv!
D: Välj 7 andra bloggar som du vill ge awarden till!
E: Länka till deras bloggar!
F: Lägg en kommentar i deras blogg att du gett dom denna award!

7 intressanta fakta om mig själv, inte lätt men får gnugga geniknölarna en stund då:

1. Jag är en riktig gottegris, skulle lätt kunna äta något gott och sött varje dag, men man får ju försöka behärska sig lite iaf ... men ett liv utan choklad med nötter skulle inte vara värt att leva! :)

2. Jag har två akademiska utbildningar (medie- och kommunikationsvetenskap och sociologi) men har inte jobbat en dag med något relaterat till dem.

3. Jag skriver på två romaner och drömmen är väl att iaf delvis kunna försörja mig på att skriva en dag.

4. Jag har fått diagnosen Crohns sjukdom, men blivit friskförklarad efter operation år 2000 (intressant eller äckligt vetande inte vet jag?)

5. Jag har haft sex stycken jobb sedan examen från GU 2002 (är alltså en vanlig typisk 70- eller 80-talist).

6. Jag och Catharina, som jag fått den fina awarden från, känner varandra på långt håll. Min kompis Jennie är tillsammans med Chatharinas bror, så vi har träffats en gång för evigheter sedan, men har nu fått kontakt via våra bloggar, vilket är jättekul!

7. Jag har kört upp 4 ggr, men har inget körkort ... buhu

Jag skickar utmärkelsen vidare till dessa 7 vackra, fantastiska, roliga och fina tjejer helt utan inbördes ordning:

Fyra årstider Lotta för hennes otroligt vackra bilder, hennes härliga sätt att skriva om sitt liv och sin passion! (Och för att hon var min största inspirationskälla till att starta en egen blogg).

Jag & Fotbollsspelaren Frida för hennes roliga och fina blogg, och för att hon är en sådan go tjej (med samma namn som jag) som alltid skriver så snälla kommentarer och mail.

House of Philia Philia för hennes sätt att bjuda på ett fint och inspirerande hem, sin familj och förkärleken för Odd Molly.

Hem & Lycka Mia för hennes fina och inspirerande blogg och för att hon så öppenhjärtigt berättade om något högst personligt och jobbigt i höstas.

Lilla Fru Werner Lisa för att hon skriver så roligt och berättar en massa om sitt liv på bloggen. (Och för att hon på kort tid blivit en av mina bästa vänner och vi har så grymt kul ihop!)

A Home Far Away Gunilla för hennes vackra bilder och för att hon på ett härligt och enkelt sätt berättar om sitt nya liv i ett ganska (iaf för oss i mellanmjölkens land) exotiskt Singapore.

En mammas dagbok Camilla för att hon skriver så härligt vardagligt om att vara mamma och ha småbarn.

Ja, detta förgyllde iaf min fredagskväll, torsdagskvällen slutade mycket tidigare än väntat med att lilltjejen kräktes ner hela sin säng och fick sova hos oss i natt. Imorgon är det fullt upp, på förmiddagen skall jag en sväng till stan och på kvällen så skall jag hem till min kompis Jennie på tjejmiddag (ja, samma Jennie som är tillsammans med Catharinas bror)!

Vi hörs!

Kram Frida

6 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Å vad glad jag blir!! Jag visar inte awarder, men jag blir så glad ändå.
Kram Lotta

A home far away sa...

Hej!
Tack o bock för din omtanke o snälla rader om min blogg, o särskilt eftersom de bloggar du även nämner är mina favoritbloggar vilket betyder särskilt mycket!!

Jag visar egentligen inte heller awarder (jag vet så otroligt tråkigt) men jag ska försöka bättra mig o lägga ut ett inlägg om det...

Ha en underbart fin lördag!
Kram Gunilla i Singapore

Unknown sa...

Tack snälla Frida för de fina orden.
Hmmm.... så vi har gemensamma vänner. Funderar...
Kan du hjälpa mig!

Frida sa...

Tack underbara vännen för detta! Du är för go :)
Många lördagskramar!

emilia (: sa...

just det! :p min mamma gillar inte tanken på att jag skulle blogga så säg inte något om min blogg till mamma. :D (och inte Jani heller)

Hem och Lycka sa...

Tack snälla söta för awarden! Jag är dålig numera på att lämna sånt vidare men tackar och bockar!

kram Mia

Skicka en kommentar