Recent Posts

fredag 1 januari 2010

En liten lista över 2009!

Hej alla trötta men glada människor så här dagen efter ...

Nu är ju tiden för alla sammanfattningar över året 2009, skall väl försöka få ihop "bloggåret 2009", men börjar med en liten lista med frågor och svar över vad som hänt/inte hänt mig under året 2009 (jag har snott idén rakt av från Lisa, men om jag känner henne rätt så förlåter hon mig ;)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Började blogga.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade nog faktiskt inga.

3. Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur är inte.

4. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Ja, definitivt ett nytt jobb!!

5. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
7 maj, dotterns första födelsedag.

6. Vad var din största framgång 2009?
Måste nog faktiskt vara bloggen ändå ...

7. Största misstaget?
Att inte njuta mer av att "få" vara hemma med dottern ... men är inte lätt när man blivit av med jobbet och är lätt deppad :(

8. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Var magsjuk någon vecka i början på året och haft några förkylningar, men annars så är man frisk som tur är.

9. Bästa köpet?
En lampa över köksbordet och alla ingedienser som J lagat god mat av (jag har ju en gourmet och vinkännare till sambo), är det jag kan komma på.

10. Vad spenderade du mest pengar på?
Inredningsprylar och sedan kläder till mig själv ... men blir väl en del kläder och saker till dottern också :)

11. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, få se dottern lära sig gå och att hon säger fler och fler ord ... och få vara med sambo och goda vänner!

12. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2009?
Måste säga som Lisa ... Bad Romance med Lady Gaga men även Ayo Technology med Milow.

13. Vad önskar du att du gjort mer?
Varit glad och njutit av livet (dålig på det)!

14. Vad önskar du att du gjort mindre?
Vara deppad över att förlorat jobbet ... får ju aldrig tillbaka tiden man lägger på att älta och gråta över jobbiga saker ... men är väl tyvärr bara mänskligt och nödvändigt!

15. Hur tillbringade du julen?
Julafton hemma hos mina föräldrar, juldagen hemma hos J´s mamma och sambo.

16. Hur många one night stands?
Nä, inga sådana, har ju sambo sedan mer än ett decennium tillbaka.

17. Favoritprogram på TV?
True Blood kvalar definitivt in, gillade även Lipstick Jungle och säkert en massa andra jag inte kommer på just nu.

18. Bästa boken du läste i år?
Sjuårskrisen av Josie Lloyd och Emlyn Rees (många LOL blev det).

19. Största musikaliska upptäckten?
Definitivt Spotify och Madonna-konserten på Ullevi i augusti (kanske inte en upptäckt om man gillat artisten i två deccenier dock).

20. Något du önskade dig och fick?
Fler goda vänner kan man aldrig få för många av!

21. Något du önskade dig men inte fick?
Måste väl vara ett nytt jobb då!

22. Årets bästa film?
Usch har kollat alldeles för lite på film i år, kommer bara på "Så olika" som jag och Lisa såg på bio, är nog inte bästa filmen dock, men bra.

23. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, ett nytt roligt och utmanande jobb som Inköpare med en hög lön! (Någon som känner till ett sådant i Gbg-regionen så maila ;)

24. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Förändrad både inrednings- och modemässigt. Inredningsmässigt har jag gått från en mer modern stil till en lite mer lantlig stil. Modemässigt så har jag nog gått från jeans och tröja till mer jeanslegging eller vanliga leggings och långa tröjor/tunikor.

25. De bästa nya människorna du träffade?
Ja, det självklara svaret på den här frågan är ju Lisa, ja, egentligen träffades vi redan hösten 2008 men det är hösten 2009 som vi verkligen blivit riktigt goda vänner! Vi har alltid grymt roligt ihop spelar ingen roll om det är med eller utan barn, i träningssalen eller på stan eller i verkligheten eller på chatten. Lisa, precis som andra riktigt goda tjejkompisar (och en och annan kille också för den delen) får mitt ansikte att spricka upp i ett leende och känna att det är grymt kul att leva!

Känner att listan blev lite väl deppig emellanåt :( ... skall ju glädja/inspirera Er, inte deppa Er. Ja ja, nytt år ... med 2010 kommer ju nya utmaningar och ny inspiration!!

Vi hörs!

Kram Frida

1 kommentarer:

[ lilla fru werner ] sa...

Vilken underbar lista!!! Trots vissa neggo-grejer som du själv skrev, men vadå - ett helt år måste ju ha lite motgångar också... Du ska se att 2010 blir ditt toppen-jobbår!!! Och va gulliga saker du skrev om mig... *rörd* Kraaaaaaaaaaaaaaaaam

Skicka en kommentar