Recent Posts

fredag 1 januari 2010

Mitt bloggår 2009 ...

Hej,

Här kommer mitt bloggår 2009 ...

Jan-juni

Ja, när 2009 började så hade jag faktiskt knappt läst några bloggar överhuvudtaget, men hittade via Ikea några bloggar som jag började läsa och surfa runt på ofta! Den ena var mer inspirerande än den andra och jag fann sååå många nya roliga, fina och inspirerande bloggar. Lotta med Fyra årstider var en av de första jag började läsa och som fortfarande tillhör en av mina favoriter!

Juli

Nu är jag så inspirerad att jag faktiskt tar mod till mig och startar med trevande steg min egen blogg - Det ljuva livet i stan! Det första inlägget handlade om en av mina favoritsaker i mitt hem, den fina tavlan från Grandma´s.

Juli innehöll även en jättesolig semester i Köpenhamn med familjen och lite nya inköp, ett tvåårskalas med en fin tummentårta och ett par regniga dagar i Mollösund.

Augusti

När juli blev augusti så befann jag mig i ett ömsom regnigt ömsom soligt Stockholm, här nedan när huvudstaden behagade visa sig från sin bästa sida. Jag och mamma hade som vanligt när vi är där jättetrevligt, men en massa shopping och seightseeing! Bloggen fortsatte och jag visade upp mitt kanske inte jätteexklusiva men ändå helt okej kök. Ett besök på Liseberg med bästa vännerna Disa, Daniel och Maija hanns också med.

September

Nu kände jag att det här med bloggandet började komma igång på riktigt och att det var jätteroligt! Jag började lära mig (även om jag har långt kvar) hur man fotar och stylar för att få fina bilder och det blev en hel del inköp också ... :) Blev även en hel del bakning efter att ha köpt Leilas "A piece of cake" och dottern började på förskolan!

Oktober

Innehöll mer bakning, jag visade upp mitt sovrum och jag blev kär ... ja, i Odd Mollys kläder alltså ... ;)

November

Nu började inläggen dugga lite mer tätt, inspirationen var på topp ... först vann jag auktionen på Tradera och fick hemskickat en såå fin Odd Molly blus och sedan vann jag en tävling och en fin skylt, från Åsas blogg som fick hamna i dotterns rum som också fick hamna här på bloggen!
Bild lånad från Tradera.

Jag läste så många av Era underbara bloggar och min julinspiration var på topp, så jag shoppade loss en massa nya fina saker ... och fixade här hemma, fotade och såg verkligen fram emot julen, men så hände något ...

December

Ja, när december rullade på så kände jag att min underbara julkänsla inte alls fanns där längre ... snyft! Men jag fick i början av månaden äntligen igång min besöksräknare och ser att Ni är många som besöker mig och det ger mig glädje och ny energi och inspiration!

Annars hade bl a jag och Lisa en otroligt roligt tjejkväll ute på stan och med familjen var jag på Jul på Liseberg med Disa, Daniel och Maija. Jag hyllade tjejkompisar, först i ett eget inlägg och sedan i ett inlägg om att i maj kommer uppföljaren på Sex and the City filmen - girlpower rocks! ;)

Och sedan kom då äntligen julen och då kände jag väl iaf lite julkänsla när man får se en sådan här underbart glad dotter på julaftonsmorgon!

Puh, det här blev ett långt inlägg ... ja, jag avslutar året med en tävling för att fira att jag faktiskt har strax över fyrtio besökare i veckan!! Så glöm inte att tävla!

Vi hörs!

Kram Frida

1 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Å vad go du är som skriver om min blogg. Tack!
Kram Lotta

Skicka en kommentar