Recent Posts

måndag 7 december 2009

Veckans lista ...

Hej,

Idag skall jag skriva en lista över saker jag är lycklig för att jag har i mitt liv eller som jag ser fram emot!

Har ju gått hemma arbetslös ett ganska bra tag nu och det är verkligen inte jag, visst har det sina fördelar, man får umgås mer med dottern, man kan få lite mer sovmorgon ibland, man behöver inte gå ut om det regnar (ev. lämna/hämta på dagis dock) och man kan spendera halva nätterna vid datorn (vilket jag gör allt som oftast)! Men nej, jag vill ha ett jobb, men drömmen hade varit att ha ett fast halvtidsjobb som ger en bra inkomst och ha ett halvtids jobb/företag/uppdrag, någonting som visst ger lite slantar men som man främst gör för att det är så jäkla kul ... men vad skulle det vara?!

Tyvärr är jag en person som har alldeles för lätt att älta det dåliga i livet ... men ibland måste man få ner det som är bra också, så här kommer det:

* Jag är lycklig över att jag har en sambo som jag älskar och som älskar mig
* Jag har världens underbaraste och sötaste dotter
* Jag är glad för att jag har så många bra vänner och familj
* Jag ser fram emot fredag då jag och Lisa skall ha en tjejkväll, gå på bio, ta några drinkar på något mysigt ställe och tjöta natten lång ...
* Jag ser fram emot lördag då våra kompisar kommer hem till oss för glöggfest och julpyssel, skall bli kul att se alla igen, var jättelänge sedan
* Jag är glad över att det finns så många trevliga och vänliga själar här i Blogglandia som verkar uppskatta min lilla blogg

En mycket suddig bild på mamma och dotter ...


Vi hörs!

Kram Frida

2 kommentarer:

[ lilla fru werner ] sa...

Härligt inlägg!!! Hmm ja jag behöver också försöka se saker lite positivt. Är inne i en down-fas just nu.. Du kanske läste det på min blogg? Ser mycket fram emot fredag dock!!!

Kram

Virpi sa...

Hej Frida!
Tycker att det är skit kul att följa din blogg. Tycker den är toppen bra!!!
Skall bli kul att ses på lördag, det var alldeles för länge sedan vi alla sågs!!
Kram

Skicka en kommentar