Recent Posts

onsdag 23 december 2009

En god jul ...

Hej,

Ja, en riktigt god jul önskar jag Er alla! Min besöksräknare tickar sakta men säkert uppåt och det gör mig så glad, precis som Era gulliga kommentarer!

Idag har varit en riktig städ- och pyntdag ... varför väntar vi alltid till sista dagen ... ja, nästa år så kanske :)

En gran (en ganska verklighetstrogen plastgran) har vi trängt in på den enda plats den kan vara på i vår lägenhet, framför balkongdörren ... ja, det är ju inte så att man springer ut där i tid och otid den här årstiden precis! Pyntet har hängts ganska högt upp för har man en liten pillig tjej här hemma så gäller det att försöka undvika frestelser allt för mycket ... :)


Julskinka har sambon köpt och griljerat, så den har redan provsmakats och nya hyacinter har jag köpt på torget, som snart skall planteras ... ja, det blir nog en lika sen kväll ikväll som vanligt!

Ja, julkänslan vill inte riktigt infinna sig, men imorgon hemma hos mamma och pappa och med brorsan, hans sambo och dotter så kanske ...

Vi hörs!

Kram Frida

2 kommentarer:

[ lilla fru werner ] sa...

Hoppas du känner lite mer jul imorgon då... Jag har försökt att komma i stämning lite ikväll... Har slagit in paket, hängt upp julgardiner och tagit fram lite juldukar och annat plock... Lyssnat på lite julmusik och sånt... Men - än känns det inte riktigt som jul... Jag känner nog som du ungefär... Kanske är för att det finns annat som distraherar våra hjärnor just nu med jobb och annat...??

Hoppas i alla fall att ni får en riktigt härlig julafton och att du kanske får nåt läckert ifrån Odd Molly?? ;)

Hoppas vi kan ses snart igen! Love the girlie-talk!!

Jättebamsekram från mig till dig!!!!!

[ lilla fru werner ] sa...

Härligt att du fick den bruna klänningen från Kappahl. Den va verkligen hiiiimla fin!!!! Ser fram emot att se den på! Dagens Outfit nån dag kanske!? ;)

Jag fick en sån där träningsgummisnodd, resten av mina julklappar har jag faktiskt köpt själv i år! Har ju köpt massa kläder och två par stövlar! Är lite sugen på att dra ner på rean imorn men C jobbar till 14. Kanske därefter. Är du sugen?

Nu ska vi titta på Sagan om Ringen. C börjar kl 7 imorn men vi ska kolla ett tag i alla fall...

Sugen på att träna på söndag förresten? Det går ett baspass på Johanneberg kl 17. Jag tror i alla fall jag ska gå. Det finns även medelpass kl 11 eller kl 18, om det skulle passa bättre. Hade varit schysst att komma iväg och svettas lite i alla fall...

Hoppas du mår fint! Kraaaaaaaaaaaam

Skicka en kommentar