Recent Posts

lördag 19 december 2009

Fullt upp ...

Hej,

Har så fullt upp numera att jag inte skrivit något inlägg sedan i tisdags, så nu får de bli de senaste dagarnas händelser i ord och bild!

I onsdags var jag och J på hans företags julfest på Royal Bachelors' Club. Vi var där förra året också, och nu ärdet tredje året jag är med så man börjar ju känna lite människor, vilket bara gör det roligare och trevligare att följa med. Så det var en kväll med god julmat, gott att dricka och trevliga människor att mingla med! Dottern fick vara hemma och ha roligt med farmor, Hans och faster Emilia.

I torsdags var det också fullt upp, hann med både hämtning och lämning på dagis, shoppa lite i stan och träna medelgympa. Jag träffade mamma i stan, så åkte vi hem till min morfar som bor på ett äldreboende. Eftersom han inte kommer vara med på julafton så tyckte jag det kunde vara trevligt att åka och hälsa på med en julblomma nu innan jul!

Igår så var jag och dottern hemma hos Marie och hälsade på. Hon fick för snart tre månader sedan söta dottern Emma och har sonen Carl, fem år också! Jennie var där med lille Robin också. Marie bjöd på god mat och så fick vi småbarnsmammor oss lite tjejsnack också! Sedan blev det lite julklappshandling i stan också innan jag och dottern mötte J, det blev faktiskt samma i torsdags efter besöket hos morfar.

Bilderna är lånade från Marie och Jennies Facebooksidor.

Idag träffade jag några av mina goa fd arbetskamrater(tjejer) för en fika och lite skitsnack innan det var dags att ge sig in i lördags- och julshoppingsvängen idag igen, men nu är det nästan helt färdig shoppat inför julen, bara några småsaker kvar ... puh ... man överlevde i år också :)

Alltså fjärde dagen i rad som jag har varit i stan ... ja, det är väl bara att acceptera att man inte kan vara helt frisk när man helt frivilligt åker dit nu när alla andra är där också!!

De goa, snygga och trevliga tjejerna Eva, Yvonne och Marjan.

Jag och söta Esmeralda.

När jag kom hem så hade J lagat en jättegod svamprisotto med oxfilétournedo till och jag drack ett grymt gott vin till! Nu har vi precis ätit lite goda ostar också, så nu är jag proppmätt ... men känner jag mig själv rätt så ger jag mig säkert på godispåsen snart ändå *ler*

Vi hörs!

Kram Frida

0 kommentarer:

Skicka en kommentar