Recent Posts

söndag 6 december 2009

Andra ljuset tänt!

Hej,

Tack alla Ni fina för Era gulliga kommentarer, ser att min besöksräknare tickar upp så sakteligen - kul!


Ja, då var det andra ljuset tänt ... börjar verkligen kännas att det närmar sig jul! Skulle vara så roligt om det skulle vilja komma lite snö eller iaf lite vit frost till jul, men det gör det ju nästan aldrig här i Göteborg.

En äkta och en oäkta Marimekkoskål, kan ni se någon skillnad? Merry Christmas-skylt och band från Balders Hage, fat från Tunisien.

Ljusfat, Mailegband från Balders Hage, siffror från Grandma´s och kanel, citrusfrukter från Granit.

En gammal tomte har fått flytta in i hallen.

Idag har jag bara pysslat lite här hemma, pyntat lite mer, gått ner med saker från balkongen till källaren och annat kanske inte jätteroligt, men nödvändigt.

Har lite funderingar på att åka in någon dag med dottern och kolla in NK:s julpyntade skyltfönster ... får väl se om man får tummen ur *ler* ... men hade varit kul och kanske passa på att köpa lite fler julklappar när man ändå är inne i stan!

Om en stund väntar god pannacotta som J gjort - mums!

Vi hörs!

Kram Frida

2 kommentarer:

Catharina sa...

Vad fint du gör där och vilka fina bilder. En riktig inspirationsblogg. Ser ju så mysigt ut att man får lust att komma och hälsa på :) Jag ser då ingen skillnad på Marimekkoskålarna men jag är ju inte så haj på sånt där med märken & så .....

Helene sa...

Hej! Tack för din fina kommentar på min blogg! Vad kul att du hittade dit för då hittade jag din fina blogg! Jag kan rekommendera ett besök på Liseberg, det är supermysigt.
Kram, Helene

Skicka en kommentar