Recent Posts

onsdag 18 november 2009

Sicket väder .... och vardagsrum

Hej,

Idag har det varit typiskt Göteborgsväder, blåser storm och regnar på tvären ... inte nice :(

Men jag var tvungen att bege mig ut ... efter jag hämtade dottern på förskolan så åkte vi till Ica Maxi och handlade. Måste sett ganska komisk ut när jag kommer ut med en fullpackad barnvagn som har ett väldigt fladdrigt regnskydd, med en blöjförpackning i handen och försökte gå, köra vagnen och slåss med paraplyt i blåsten samtidigt ... :)



Annars tänkte jag visa Er vårt vardagsrum idag ... fick bara städa och styla lite medans dottern var på förskolan innan korten kunde tas. Vågar inte visa Er hur det ser ut i vanliga fall med posthögar, fjärrkontroller och leksaker överallt ... ;)

Vårt vardagsrum har väl inte riktigt hängt med i min smaks alla svängar, vi har ek nästan överallt (förutom det hemsk vitrinskåpet i björk som skall bytas ut pronto), men nu är jag ju mer inne på vitt.



Tygtavlan och sittpuffen, som inhandlades i Tunisien, tillhör några av mina favoritsaker här, medan lampan har jag tröttnat på totalt ... tur att man redan köpt en ny taklampa då ... skall bara få upp den också ... ;)





Här är den tråkiga, men nödvändiga platsen i vardagsrummet när man är trångbodd, arbetsplatsen med det stora schabraket till dator (själv sitter jag oftast vid en laptop vid köksbordet). Men har man en civilingenjör med stort datorintresse till sambo så har man, då har man tre-fyra-fem datorer i hemmet ... har tappat räkningen!?

Imorgon kväll bär det av hem till Lisa för något trevligt som jag får skriva mer om en annan gång. Nu skall jag snart sätta mig med en kopp te och ett par cupcakes jag tagit fram ur frysen och läsa Underbara Julhem (Drömhem & Trädgårds julnr) som jag bläddrade lite snabbt i förut ... så fint ... rekommenderar jag absolut för Er juliga bloggisar!

Vi hörs!

Kram Frida

0 kommentarer:

Skicka en kommentar