Recent Posts

söndag 29 november 2009

Första ljuset tänt!

Hej,

Har blivit några dagar sedan sist, i fredags var jag och Lisa med barnen och (jul) shoppade lite i stan. Annars har vi bara tagit det lugnt i helgen (men pyntat lite så klart).

Idag har varit en seg dag för både jag och sambon, J, gick och la oss riktigt sent igår, så jag hade sovit en timme och J ingenting när dottern vaknade. Vi la henne hos oss och då brukar hon snabbt somna om, men inte i natt, nej i över två timmar så pratade hon, rullade runt, satte sig upp och slogs lite emellanåt! Det var min morgon att gå upp med henne så det var bara att masa sig upp ... men tog med täcket och la mig på soffan. Så dottern kollade på SVT barnkanalen och lekte och jag sov av och till (bra förälder man är, men ibland har nöden ingen lag), medan J fick sova kvar i sovrummet!


Båda ljusfaten Balders Hage, adventsljus och siffror Grandma´s, band Maileg, kanel och citrusfrukter Granit.

Men nu ikväll så har jag pyntat lite till och vi tog fram julmust, glögg, lussebullar och pepparkakor för att avnjuta till ett avsnitt av True Blood, men då fungerar inte surround systemet så icke då ... så sur, men får kolla och lösa detta en annan dag!!




Vi hörs!

Kram Frida

1 kommentarer:

[ lilla fru werner ] sa...

Åh så fint du har gjort vännen!! Verkligen! Oj jösses va sent ni var uppe!!! Du slog nog till och med mitt rekord!!!! Här fick vi i alla fall sovmorgon till 8.30 och det är minsann inte dåligt!!!!

Hoppas vi kan ses nåt i veckan - vore mysigt!

Edwin ska vaccineras på tisdag. Hoppas han inte blir så påverkad... Han har ju haft feber fre-lör, men nu verkar han vara ok. Vill ju inte att den lille ska bli kass igen... Vad säger du - ska vi försöka gå ner till vårdcentralen nån dag och ta sprutan? Vi kanske kan försöka komma iväg en dag efter att du har lämnat Siri? Kan ju vara en bra tid för en promenad, för då kanske Edwin somnar i vagnen dessutom...

Kram!

Skicka en kommentar