Recent Posts

torsdag 12 november 2009

Shopping inför julen ...

Hej,

Idag har det varit lite mer vardag igen ... dottern har varit på förskolan och sedan tog vi en tur till stan på eftermiddagen. Anledningen till att jag ville åka till stan var egentligen att sambon inte skulle vara hemma nu ikväll och jag kunde inte komma på någon mat att laga och kände för sushi ... så det fick det bli.


Men när man ändå är i stan så måste man ju kolla in i favoritbutikerna så det blev bl a Grandma´s och Balders Hage.

På Grandma´s hittade jag ett fint adventsljus ... kan man väl aldrig få för många av ... *ler* och ännu finare siffror, än de jag hittade förra veckan på Hemtex, till blockljusen jag redan införskaffat för att fixa en adventsljusstake. Jag tror redan jag är uppe i tre adventsljusstakar i mitt huvud (och delar inköpta) ... vi får väl se hur många jag slutar med!

På Balders Hage hittade jag en fin God Jul-skylt, införskaffade ett nytt kuddfodral till hallpallen för jag har tröttnat på mitt gamla (visar en före och en efterbild, ni får gärna säga om det blev bättre eller sämre ... *ler* ) och köpte min absolut första Maileg ... ja inte kanin utan gris faktiskt.


Före, lite orientaliskt från Indiska eller ...

Efter, lite mer lantligt från Nyblom & Kollén

Nu skall jag sätta mig med Spotify i öronen, ätandes Geisha, surfa runt och bara njuta av ensamheten! Sedan har jag faktiskt sista numret av Hus & Hem till mitt förfogande också ... mer njutning ... :)

Vi hörs!

Kram Frida

1 kommentarer:

[ lilla fru werner ] sa...

Weeeeyyyyyy! Inte bara ett nytt inlägg med läckra bilder, utan även en helt ny bloggdesign!!! Me reeeeeally like!!!!! Bra jobbat, vännen!!!

Skicka en kommentar