Recent Posts

fredag 19 mars 2010

Var har lyxen tagit vägen?

Jag har precis sett de två sista avsnitten av serien Glamourama och saknar den redan! Hoppas det blir en andra säsong som det pratas om ... läste att den haft två miljoner tittare, trodde jag inte och då är jag tydligen inte ensam om att gilla den :)

Bilden på de tre bloggtjejerna Petra Thungården, Anna Hibbs och Mikaela Forni är lånad från TV3s hemsida.

Igår pratade jag om Bella & Tyra Show och idag om Glamourama, flera serier om och av unga blogg (framförallt) tjejer. Men jag har nog alltid gillat serier, och nu även bloggar, som får mig att fly in i någon annans vardag för en stund, gärna någons vardag med mer lyx och glamour än min egen och som innehåller mycket tjejsnack! På tal om det, jag längtar till den 28 maj också när Sex and the City har premiär, då Lisa skall vi gå på bio och sedan ut och göra stan!

Bild lånad från SF.se

Har funderat på det där, älskar jag serier och bloggar med en massa lyx och glamour för att mitt eget liv saknar det? Men det beror ju på vad man definierar som lyx, handlar det om privatplan, kläder för hundratusentals kronor och smycken för lika mycket så ja, då saknar mitt liv definitivt lyx! Men som arbetslös småbarnsförälder så betyder nog lyx något annat för mig, bara att man skulle ha ett jobb att gå till skulle nästan kännas lyxigt. Annars är det ju som småbarnsförälder lyx att få tid att träna, shoppa eller bara kunna få gå på toaletten i fred :)

Men även om jag verkligen gillar mitt liv (förutom arbetslösheten), jag har en sambo som jag älskar, en underbar dotter och härliga vänner, så hur skönt skulle det inte vara ibland att få vara singel och barnlös, göra vad man vill och kunna festa nätterna igenom om man velat?! Men det är ju det som är livet, man kan inte få ha kakan och äta upp den samtidigt, har man valt det ena så får man försaka det andra :)

Något som jag vet i mitt liv som är lyxigt (undra hur många ggr jag skrivit det nu?) är att jag har en sambo som älskar att laga god mat och serverar gärna goda viner till också, så det dröjer veckor mellan gångerna jag lagar mat! Så det är ofta jag får mig serverat lika god och vällagad mat som man får på restauranger så jag kanske bara skall hålla tyst och sluta klaga kanske :)

Ja, lite tankar om ditten och datten en fredagskväll, kanske skall tillägga att sambon serverade mig en drink förut också, kanske är alkoholen som pratar :)

Vi hörs!

Kram Frida

0 kommentarer:

Skicka en kommentar