Recent Posts

torsdag 25 mars 2010

Våffeldagen

God kväll, idag har det verkligen känts som vår här i Göteborg, säkert tio plusgrader, lite sol och i stort sett all snö är nu borta!

Men jag som var så trött på all snö, har insett att liggande snö har sina fördelar när man har småbarn. Nu är det bara fuktig sand i alla kläder, sko och överallt i hall och badrum där allt skall tas på och av och tvättas av! Ja, nu är det vår! :)


Idag har jag lämnat och hämtat på förskolan, sökt jobb och fixat lite här hemma och handlat mat, ja en helt vanlig dag alltså. Förutom att det ju idag är våffeldagen då, så det blev våfflor med sylt och grädde till middag! Tar ju en evighet att grädda så jag stod och käkade två vid diskbänken och sedan när ytterligare en åkt ner så var jag så proppmätt att jag la mig på soffan och somnade en stund :)


Har ett gammalt Hugin-våffeljärn jag ärvt från mina föräldrar, varken det bästa eller fräschaste i världen, men det duger för den en eller max två gånger per år som jag gräddar våfflor.


Imorgon skall det bli ett pass Medeljympa på Friskis & Svettis innan det är dags att hämta på förskolan igen och sedan är det helg!

Vi hörs!

Kram Frida

0 kommentarer:

Skicka en kommentar