Recent Posts

söndag 18 april 2010

Kalashelg och nya böcker!

Hej söndag kväll!

Ja, just nu har jag lite svårt att få ur mig några inlägg, egentligen inte för att lusten inte finns där utan mer för att tiden som jag vill hinna fixa, dona och fota på inte verkar finnas.

Både igår och idag har vi varit på kalas, men jag har inte fått tagit ett enda kort, hur skumt är inte det? Igår var vi på Antons 2-års kalas ... tänk Er sju barn alla under 3 år och höga av socker av marängsviss och tablettaskar så ser Ni nog det framför Er, men det var riktigt trevligt! Jag och J träffade Nilla och Anders när vi gick föräldrautbildning på MVC och sedan visade det sig att vi bodde nära varandra, så jag och Nilla träffades flera gånger i veckan under vår mammaledighet.

Idag har vi däremot varit på ett 91-års kalas, snacka om ytterligheter i åldrar, det är min kära mormor som fyllde år! Det var god smörgåstårta och goda kakor som dottern mumsade i sig med stor aptit så innan vi åkte därifrån och på bussen hem sa det blurp :(
Men nu sover hon sött så förhoppningsvis blir det inget mer ... peppar, peppar!

Häromdagen när jag ändå var på Akademibokhandeln för att köpa en present till Anton så passade jag på att köpa lite nya pocketböcker, älskar att läsa riktigt bra böcker!


Ja, ni ser ju själva vilka det är, Mia Skäringers bok har jag gått och tummat på flera ggr utan att få tummen ur att köpa den så den är jag riktigt nyfiken på ... älskar henne både i Mia & Klara och i Solsidan :)
De två tidigare böckerna av Jens Lapidus gillade jag skarpt så det skall bli intressant att läsa den här som ju är en bok i serieformat, den tredje Våtmarker lät intressant när jag läste baksidan så det är bara att läsa och se vad man tycker?!

Jag har ju skrivit några gånger om böcker jag läser/läst här på bloggen för att jag gillar tanken att tipsa om böcker jag gillar, men vad tycker Ni? Är det intressant eller bara ointressant?

Vi hörs!

Kram Frida

0 kommentarer:

Skicka en kommentar