Recent Posts

fredag 4 september 2009

Vaccination och lite fynd ...

Hej,

Jag vill börja med att tacka för alla fina kommentarer som har börjat trilla in, era go´a ord (en sann göteborgare ... *ler*, eller nästan iaf) värmer hjärtat och gör mig mer inspirerad att fortsätta!

Igår när jag ändå var inne i stan (känns konstigt att säga så när man faktiskt bor i stan, men ändå inte) och vaccinerade dottern så kunde jag ju inte motstå att kolla in lite inredningsaffärer också ... *ler* ... allt är som vanligt alltså.

Korg Gåvan, glasburkar Ikea, muffinsformar Syster Lycklig.

Först köpte jag en liten vit skål på Indiska, jag såg den för ett tag sedan i någon inredningstidning och tyckte den var så söt att jag bara var tvungen att köpa den. Sedan gick jag som vanligt till Balders Hage och de hade rea så för endast 49 kr fick jag en löpare (kan den som har bra syn se på bilden nedan). Sedan kunde jag inte motstå de fina glasburkarna som jag skall fylla med något (försöker hålla mitt löfte från förra inlägget om att införskaffa lite fina burkar till skafferiet ... ).

Löpare Nyblom o Kollén, glasburkar Ib Laursen, båda från Balders Hage.

Äggkorg och receptbok Julias vita drömmar.

På bilden ovan kan ni även få se en skymt av ett mycket regnigt och blåsigt Göteborg och mitt sälgträd på balkongen. Jag köpte även en liten murgröna för att ha i den söta vita krukan som jag tidigare köpt även den på Balders Hage. Den skall få förgylla min tavellist i vardagsrummet (hoppas den överlever bara).

Zinkstrut Hjärterum, ljusstakar Indiska.

Nä, nu måste jag gå och äta lite innan dottern vaknar igen och sedan har jag även lite målarprojekt som jag någon dag kommer att visa här på bloggen.

Vi hörs! /Frida

3 kommentarer:

Lönnen 13 sa...

Hej!
Tänkte bara lämna ett litet spår att jag varit inne o kikat, alltid kul att hitta till en ny blogg!
Kram Anneli

♥ Fyra årstider sa...

Tack för din fina kommentar hos mig. Jag blir jätte glad av att du är personlig. Varför bära på så mycket yta medan man lever. Tråkigt för dig att bli av med jobb..jag hoppas att du ser ditt värde som människa ändå och att du hittar något annat.
Kram på dig/Lotta

♥ Fyra årstider sa...

Tack för ditt långa mail..gör mig jätte glad!!
Kram Lotta

Skicka en kommentar