Recent Posts

onsdag 9 september 2009

Målarprojekt del 1

Hej,

Är hemma (fast det är ju jag för tillfället ändå ...) för jag och dottern är förkylda. Tänkte visa del 1 i mitt målarprojekt. Jag köpte två knoppbrädor på Skansen när jag var där i somras (är det inte fortfarande sommar ... *snyft*) som jag har målat vita. Den ena är nu uppe på väggen i dotterns rum, blev fint tycker jag.

Finare vitmålad, eller vad tycker ni?

Tygpåse köpt på Ambiance i Stockholm, bilen på hyllan är en doppresent från kompisen Maija och klänningen har dottern "ärvt" från samma kompis.

Den andra knoppbrädan har jag planer på att sätta upp på väggen i köket och även måla en annan grej och ha där, men vi får se om man får tummen ur någon dag.

Även om jag sörjer som jag skrev ovan att sommaren tycks vara slut för den här gången, så gillar jag att nu när det börjar bli mörkare så får man tända levande ljus och även fina lampor igen. Nedan bilder tog jag en kväll för ett par veckor sedan när sambon var ute och svirade med grabbarna och jag myste för mig själv när lillan sov!


Det här fina hjärtat med hängare för ljus köpte jag i en mysig liten butik i Mollösund i somras (såg en likadan i Stockholm som var mycket dyrare) och nu hänger den i mitt stora vardagsrumsfönster. Nedan är min favoritlampa som står i köksfönstret.

Både lampfot och skärm har jag köpt på Balders Hage.

Nä, nu måste jag söka lite jobb också innan dottern vaknar.

Vi hörs! /Kram Frida

1 kommentarer:

Lotta Th sa...

Hej :-)
Här ramlade jag in och hittade din fina blogg :-)
Lite nyfiken på titeln om att bo mitt i stan. Vi sålde huset på landet för 1,5 år sen o flyttade rakt in i centrum. Inget vi alls ångrar efter 20 år i hus. Ingen modern lägenhet utan snarare precis tvärt om, 1820 är huset byggt och en helt ljuvlig plats att bo på tycker iallafall jag.
Du har visst oxå en tendens att plötsligt hamna i små mysiga affärer, visst är det jobbigt hihi.
Nu ska jag fortsätta läsa din fina blogg här.
Kram / Lotta

Skicka en kommentar