Recent Posts

söndag 30 augusti 2009

Köket och ett mindre fint skafferi ...

Hej,

Blivit ett tag sedan jag skrev något, får försöka bättra mig ...

Idag tänkte jag visa mitt kök och ett i alla fall städat skafferi. Det började med att Lotta inspirerade mig, med sitt mycket fina skafferi på sin blogg, att städa upp i mina två skåp som skall föreställa skafferi.


SÅ här blev i alla fall resultatet, absolut inget roligt eller fint skafferi, men alltid roligare när det är i ordning, dessutom blev jag inspirerad av Lotta att kanske skaffa lite fler fina burkar att förvara olika saker i. Så det är nu nedskrivet på inköpslista i mitt minne.

Handduken är köpt på Bruka i Stockholm, diskmedels- och tvålpumpen är från Cult Design och den röda grillvanten är från Lexington köpt på Älvhem Mäkleri & Interiör.

Vi har turen att bo i en nybyggd lägenhet som visst till vissa delar är standard, men ändå har lite roliga och fräschare detaljer. Jag måste väl erkänna att jag inte tillbringar speciellt mycket tid i köket, dels sköter min goa sambo nästan all matlagning hemma hos oss och disk och städ kan jag väl inte säga tillhör mina favoritsysslor så det blir ju inte lika mycket av det som det kanske borde. Jag älskar när det är städat, rent och snygg omkring mig, men har inte alltid orken till att ta tag i det.

Slaktarblocket är från Jamie Oliver, teburken är köpt på Iems.

Men efter att ha köpt Leilas "A piece of Cake" när jag var i Stockholm för några veckor sedan så har jag blivit lite mer inspirerad till att baka. Har bakat hennes goda cupcakes ett par gånger och blir nog något annat gott här vilken dag som helst nu!


Espressomaskinen och kaffemalen från Rancilio är min sambos favoriter. Han köpte dem när jag precis hade blivit gravid och mådde illa av allt ... urk vad hemskt det var! Så just då var jag inte så förtjusta i dem, nu även om jag själv inte dricker kaffe så är de snygga detaljer i köket. Däremot så behöver vi byta ut vår gamla kaffebryggare till en ny och fräsch, får väl se när tid, inspiration och pengar infinner sig till detta inköp. Även kaffeburken är köpt på Iems.

Vi hörs en annan dag!

/Frida

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Hejsan!
Va kul att du hittade till min blogg! :) Butiken ligger ca 1 timme ifrån Uppsala resp. Sthlm. Närmare bestämt 1 halvtimme ifrån Enköping - ut på landet. Vi hoppas kunna öppna senare i höst och då lovar jag att berätta mera! Hoppas vi ses igen! :) Ps. själv håller jag på å städar hemma i lägenheten nu och det ska bli såå skönt när det är klart! Kram Kerstin

MiaMaria sa...

Hejsan!

Och tack för din kommentar!

Ditt kök är väldigt fräscht och mysigt, härliga detaljer....trevligt att mannen lagar maten....bättre finns ju att göra.....

HA en bra vecka!
MiaMaria

i Emmas vita hem sa...

Hej Frida! Tusen tack för dina rara ord hos mig! Så härligt att ha ordning och reda, det gör det så mycket roligare att laga mat och baka :) Här hemma är det liknande, min sambo älskar att laga mat till oss och jag har en stor kärlek för bakverk. Tur att man kompletterar varandra :) Ha det gott! Många kramar Emma

Stina sa...

Väldigt fint kök.:-) Kram

Skicka en kommentar