Recent Posts

torsdag 17 januari 2013

En (nästan) vanlig torsdag ...

Ja, idag hann jag nästan bara till jobbet innan det var dags att åka tillbaka till förskolan och hämta en hostig dotter och sen har det varit vabb hela dagen lång. Ikväll har jag bakat ett nytt recept av brownies, en kopp te och en god brownie är inte helt fel en torsdagskväll! :)




 Gillar de fina formarna från Nicolas Vahé//House Doctor köpta hos Ellis Corner


Brownies i form (härifrån)

ca 25 st (jag fick åtta i dessa formar)

2 ägg
2 dl Dansukker farinsocker
100 g smör/margarin
100 g mörk choklad
1 ½ dl hackade valnötter
2 dl vetemjöl
1 msk Dansukker vaniljsocker fairtrade
1 tsk bakpulver

Vispa samman ägg och socker. Smält matfettet och rör ner i äggsmeten. Bryt chokladen i bitar och smält den över vattenbad eller på låg effekt i mikro. Rör ner chokladen i smeten. Blanda mjöl, vaniljsocker och bakpulver. Hacka valnötterna och blanda i smeten tillsammans med mjölblandningen. Häll upp smeten i små formar och grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 12 minuter.

Ikväll har jag klickat hem några fina saker från Millamix, första gången och tydligen sista gången för den läggs ner i februari!

KRAM

0 kommentarer:

Skicka en kommentar