Recent Posts

lördag 23 juni 2012

Midsommar & olivträd

Hoppas ni fick en fin midsommarafton?

Vi hade en mycket trevlig och rätt lugn (förutom alla barnen då kanske) midsommar hemma hos goda vänner! Vi lagade jättegod mat tillsammans (tack Linda för välkomponerad meny) och så blev det ett par glas vin till det (och nubbe för de andra, inte min favorit). Alla rätter var verkligen supergoda, men efterrätten så ljuvligt god att den kommer det bli fler gånger. Lyssna bara på detta: vaniljglass med citroncreme, en klick grädde, maränger och färska jordgubbar - mums!

Idag har vi inte gjort många knop, bara tvättat och fixat lite här hemma annars bara njutit av den lediga dagen.




I torsdags läste jag på Facebook att Balders Hage sålde olivträd för bara 149 pix, så sagt och gjort knatade jag dit efter jobbet och införskaffade ett (även Lisa som jag tipsade)! Så nu får det stå jämte min klätterbenved på balkongen ... jag hoppas detta träd ska överleva ett tag, mitt första stendog nästan direkt. :(




Imorgon är det kalasdax igen och hem till Lisa och Christian för då fyller Edwin 4 år - hipp hipp hurra!

Så nu tänkte jag göra mig kalasfin och gå och fixa fina sommarnaglar. :)

KRAM

0 kommentarer:

Skicka en kommentar