Recent Posts

söndag 9 januari 2011

Öm och stel ... men ack vad härligt!

Hej,

ja, anledningen till att jag är öm och stel är faktiskt inte för att jag gjorde världens vurpa i eftermiddags ... utan för att jag har träningsvärk. Jag har faktiskt lyckats komma iväg och träna två gånger den här veckan, vilket ju gör att man känner sig lite smånöjd med sig själv och då är det bara skönt med lite träningsvärk ... det är ju bara ett bevis på att det gör nytta! :)

Något annat som definitivt har öst på träningsvärken är att jag drog hem dottern i pulka i någon kilometer häromkvällen och det var så jobbigt att jag var helt darrig när jag kom hem och knappt kunde lyfta något!!

Men tillbaka till vurpan, vi var på väg hem till Lisa med familj för en mysig middag tillsammans, men jag skulle bara skicka ett meddelande till Lisa om att vi var lite sena. Vi hann bara ut en bit utanför porten innan jag drattade omkull i halkan. Jag blev skitarg och ropade högt av ilska när J kom och hjälpte mig upp. Jag måste ha sett rätt fånig ut liggande i en stor vattenpöl med "ajfånen" i ena handen, kom inte upp själv i halkan och ilsket svärande!! :)

Jag blev genomsur ända in på bara skinnet så det var bara att gå hem och byta hela outfiten och leta fram den andra gamla vinterjackan, men kvällen har ändå varit supertrevlig i goda vänners sällskap! Gissa om jag gick försiktigt hem i ösregnet sedan ... ?!

Vi hörs (o god natt)!

Kram Frida

0 kommentarer:

Skicka en kommentar